Menu nl

Makelaarskantoor LAUREYS & VAES NV

Makelaarskantoor LAUREYS & VAES NV
Ed Robeynslaan 90 - 3290 Diest
Tel: 013/31.17.72
E-mail: kantoor@laureysvaes.be

Alle verzekeringen - beleggingen - kredieten

Makelaarskantoor LAUREYS & VAES NV

Openingsuren
ma: 09u00 tot 11u00 en 19u00 tot 20u00
di: 09u00 tot 11u00 en op afspraak
woe: 09u00 tot 11u00 en op afspraak
don: 09u00 tot 11u00 en op afspraak
vrij: 09u00 tot 11u00 en op afspraak

Alle verzekeringen - beleggingen - kredieten

Waarom jonge bestuurders beter een verzekering op eigen naam nemen

Soms kiezen jongeren ervoor om rond te rijden met hun auto die verzekerd is op naam van hun ouders. De premie ligt dan immers wat lager.

Maar wat als zoon- of dochterlief vaker met de auto rijdt dan de ouders?

Dan is het wettelijk verplicht om dit aan de verzekeraar te laten weten en de jongere als hoofdbestuurder te vermelden in het contract. Kiest u toch voor een polis op uw naam en staat uw zoon of dochter daarin niet als hoofdbestuurder vermeld, dan heeft de verzekeraar het recht om in geval van een ongeval:

  • de schade aan het verzekerde voertuig niet te vergoeden en de betaalde premies toch te houden;
  • de schade aan derden te vergoeden, maar nadien de vergoeding integraal van u terug te eisen!

Enkele tips

  • Is uw zoon of dochter de voornaamste bestuurder van een auto? Dan is een verzekering BA Auto op zijn of haar naam nodig omwille van bovenvermelde redenen.
  • Rijdt de zoon of dochter voorlopig maar af en toe met de auto? Dan kan hij/zij als gewone of occasionele bestuurder worden toegevoegd aan de autoverzekering van de ouders. De jaren rijervaring tellen dan mee bij de latere bonus-malusberekening en dat biedt de mogelijkheid om sneller BM -2 voor het leven te bereiken.

Soms wordt de verzwijging van de correcte gebruikelijke bestuurder ook toegepast voor die personen die geen verzekering meer kunnen krijgen of voor wie de premie door eerdere ongevallen te hoog geworden is

Opgelet! Elke wijziging in het contract doorgeven!

Ook andere wijzigingen die het risico kunnen beïnvloeden dienen steeds aan de maatschappij te worden doorgegeven. Een concreet voorbeeld is het chiptunen of elektronisch opdrijven van het vermogen van een wagen.  


Reageren is niet (meer) mogelijk.